Bubblemaker og amning with a view

28. – 1. Marts 2016

Storm og regn er afløst af de vildeste solopgange, og vi nyder derfor virkelig vores morgenmad, med udsigt. Skønt!!

Billede 28-02-2016 07.22.19 Billede 28-02-2016 07.22.59 Billede 28-02-2016 08.43.58

Endnu en dag uden vand gik med en god gåtur her i Chalok Ban Kao Bay, hvor vores hotel ligger. Vi gik ud til et udkigspunkt, som ligger i den ene ende af bugten og hedder Chalok View. Egentlig ville vi have gået en længere tur, men da vi kom til udsigtspunktet lå det lige ved sådan et fint resort, at vi blev nødt til at sætte os og få noget at drikke efter at have nydt den flotte udsigt. Mega gode juice og smoothies (og sjove toiletter) – We like 🙂

Billede 28-02-2016 12.33.50

Billede 28-02-2016 13.05.20

Billede 28-02-2016 13.35.15

Frokosten tog vi på en rigtig hyggeligt restaurant, som er bygget ud over vandet – meget fint sted, hvor man sidder på gulvet på puder og Magnus nød at kunne møfle rundt ved siden af os!

Emil fik renset sår og fik vandtæt plaster på og var derfor topklar på dykning dagen efter 😉

Peter og en helt elektrisk og overgearet Emil tog af sted kl. lidt i 11 og Frederik og jeg smuttede til poolen (ikke den man kan skære sig på, men den heroppe ved vores værelse) mens Magnus tog en lur på værelset – godt med en babyalarm, som kan række fra værelset og ned til poolen…

Billede 29-02-2016 11.41.08Billede 29-02-2016 15.37.41

Mens Frederik, Magnus og jeg hyggede her på hotellet med pool, UNO, Ice Tea Lemon, cola og frokost, en lur og mere pool, havde Emil den mest fantastiske dag i sit liv – tror jeg.

Han strålede da han kom hjem og kan nu kalde sig Bubblemaker. Han og Peter havde sammen med instruktør Oliver fra Belgien været på 3 meter dybt vand og havde set en masse fisk, og Emil syntes det var mega fedt at være under vandet med alt sit dykkergear og at kunne trække vejret under vandet.

Billede 29-02-2016 11.06.40 Billede 29-02-2016 15.41.45

Desværre ingen havskildpadde i denne omgang, men til gengæld en kæmpe stime med flere tusind fisk, samt en masse andre forskellige fisk. Og så syntes han også bare, at det var fedt at lave alle de forskellige håndtegn, han har øvet sig på (og som han kunne huske ALLE SAMMEN) 😉 – så nu har vi en dreng, som er bidt af en gal dykker og ikke snakker om andet end dykning og øver fiskenavne og fisketegn dagen lang 🙂 Vi må se, om der bliver tid til et dyk mere. For ingen dage uden småskavanker her i familien. Ved simpelthen ikke, hvad der sker for mine drenge, men vi er nok bare ude i den gamle traver om at ”boys will be boys”. De kommer til skade og falder HELE tiden, og Emil havde selvfølgelig i sin iver inden de skulle ud og dykke i morges, balret sin tå ind i et trappetrin, så den er helt forslået også. Så vores lægeveninde syntes, det ville være godt, hvis han kunne holde sig over vandet i hvert fald i morgen….

Billede 29-02-2016 15.42.07

Invalid storetå betød derfor, at vi i morges havde sat vækkeuret til 5.30 for at stå op og se solopgang fra udsigtspunktet John Suwan (hvor man kan se, at øen ligner en hav skildpadde), som ligger små 1,5 km. fra vores hotel. Så af sted med os i mørket med to friske drenge og Magnus i bæreselen. Lidt sjovt at gå af sted der i den begyndende lysnende morgen med pandelampe, og høre alle hanerne gale og se flagermus, flyveegern og andre sjove dyr. Vi gik ned af en sti heroppe fra og da trappetrinene til tider er lidt ujævne, sagde Peter at vi skulle holde godt fast i gelænderet, blot for 2 sek. senere at give kontraordre, da vi opdagede at gelænderet var HELT levende af myrer. Argh gelænderet er åbenbart deres motorvej om morgenen. Iiieeew…

Billede 01-03-2016 06.02.52 (1)

Billede 01-03-2016 07.16.16 (1)

Nå men efter at have forceret kæmpevandpyt (hvor Peter måtte bære de to store drenge over), vilde opstigninger med klipper og tove til at holde fast i nåede vi endelig toppen. Egentlig havde jeg tænkt at Peter skulle have Magnus på maven det sidste stykke op. Men da Peter allerede kunne vride sin t-shirt, da vi nåede til opstigningen syntes jeg alligevel, at det var lidt synd for mindstemanden, hvis han skulle sidde der på maven af svedemanden, så jeg tog selv den sidste del også. Må indrømme at vi følte os ret seje, da vi endelig nåede op alle sammen kl. tidligt om morgenen og med baby på maven!

Billede 01-03-2016 06.32.29

Billede 01-03-2016 06.34.49 (1)

Selvom solen selvfølgelig valgte at gemme sig bagved skyerne var det nu alligevel en fantastisk morgen, og solen nåede heldigvis at titte frem inden vi begav os nedad igen. OG hvis man kan snakke om amning with a view, så tror jeg da nok lige, at det var det, Magnus og jeg praktiserede i morges der på klippen på toppen af John Suwan 😉

Billede 01-03-2016 06.43.46

Fed fed oplevelse og nogle seje drenge vi har – alle 3!!

Billede 01-03-2016 07.00.20 (1)

Da vi kom tilbage til hotellet passede det lige med morgenmaden, og så følte vi virkelig også, vi havde fortjent den.

Dagen er ellers gået med en tur til Mae Head og glo på butikker, hvilket har resulteret i svømmefødder til Frederik, ny dykkermaske til Peter (IGEN), en lille bog med de fisk man kan se i Thailands have til Emil (som han så har gået og øvet sig på resten af dagen), samt en bikini til mig (jeah) – fra det lækre mærke ”FlipFlop and Treacles”, som lige har lanceret en ny kollektion. De kan godt anbefales 😉

Billede 01-03-2016 16.05.15

Desuden spiste vi frokost på en rigtig god Pizza restaurant ”La Dolce Vita” – også værd at besøge. Emil gav pizzaerne 10 ud af 10 (og tripadvisor har også en god anbefaling af stedet) 🙂

Aftensmaden fik vi på samme gode restaurant, som vi spiste frokost på i går.

Billede 01-03-2016 18.26.15

Lækker mad, men strabadseture fra morgenstunden giver trætte drenge om aftenen 😉 – kun den seje dykkerdreng holdt hele aftenen!

Billede 01-03-2016 19.34.05 (1) Billede 01-03-2016 20.10.03

Nu lakker ferien mod enden, og man kan godt mærke, at drengene efterhånden også glæder sig til at komme hjem, selvom de nyder det gode vejr og ferien rigtig meget. Så vi snakker også en del om alt det gode vi skal hjem til – dog er vi ikke helt tilfredse med at vejret ligesom ikke har udviklet sig til det spirende forår, vi havde bestilt. Hvad sker der for frostgrader og tøsne i DK…

En tanke om "Bubblemaker og amning with a view"

1. Uanset vejret er foråret kommet til Græskevej, for stæren er kommet 14 dage før den plejer.
    Og Preben har siddet med en påskeøl i udestuen i 30 graders varme.
    Nu glæder vi os bare til i kommer hjem, og husk at fortælle Frederik, at vi tager vores nye hus med op til jer d. 9.
    Håber Emil får endnu en dykkertur.
    Skønne billeder af en glad og heldig familie.
    Knus fra morfar og mormor